سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چنارستان
صفحه نخست        عناوین مطالب          نقشه سایت              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
آخرین تغییرات




    چرتیک شماره ی ۴ (چاپ دی ماه ۸۷) به بخش دانلود ها اضافه شد
درباره وبلاگ


کمک مالی

    موسسه چنارستان یک نهاد غیر دولتی است که از هیچ سازمانی حمایت مالی نمی شود و در واقع به صورت خیریه اداره می شود. از این رو یک شماره حساب جهت دریافت کمک های مردمی شما مردم خیر به موسسه برای انجام بهتر فعالیت های چنارستان اختصاص داده شد. شماره حساب ۰۳۰۸۳۴۴۳۴۱۰۰۵ به نام موسسه ی فرهنگی اجتماعی چنارستان قابل واریز در تمام شعبه های بانک ملی ایران

    

از شرایط پیشرفت چنار ما ،داشتن نمایندگانی آگاه، درستکار و توانا و کوشا است که دل در گرو آبادانی چنار و مصلحت عموم اهالی چنار داشته باشند  و با نیت نفع شخصی وارد این عرصه نشوند.

از این رو از شما همشهریان عزیز دعوت می کنیم با آرای ارزشمند خود. کاندیدای اصلح آقای ساسان مهرابی را حمایت کنید. ایشان متولد 1353 و دارای لیسانس علوم تجربی هستند  و مدت 20 سال سابقه ی تدریس در دبیرستان های شهرستان را دارند.

آقای مهرابی که آگاه به مطالبات و حقوق مردم چنار و آشنا به مسائل اداری هستند با روحیه ای پیگیر و پر تلاش و فارغ از هر گونه تعصب طایفه ای و نفع شخصی و... قدم به این عرصه گذاشته اند تا تنها به مصلحت چنار و چناری بیندیشند و بپردازند.

ایشان معتقدند:

"راه نجات چنار را اصلاح فرهنگ و تغییر سنتهای غلط می دانم و اینها میسر نمی شود جز در سایه صداقت و همبستگی و همسو کردن تمام نیروهای عاشق چنار"

آقای مهرابی نه هم محله ای ماست و نه دوست و فامیل! اما یک هموطن چناری است که با نیت های خیرخواهانه برای چنار قدم به میدان گذاشته است و شاید کمترین کاری که من و تو، هموطنم، می توانیم برای چنار انجام دهیم این است که چنین فردی را تنها نگذاریم و پشتیبانش باشیم.

پس وعده ی ما 24 خرداد سر صندوق با رای به آقای ساسان مهرابی که خودش را اینطور معرفی می کند:

"ساسان مهرابی: دوستدار چنار، خدمتگزار مردم"

 




موضوع مطلب :

          
چهارشنبه 92 خرداد 22 :: 7:20 عصر

چند روز پیش با یکی از اعضای هیئت امنای امامزاده تماس گرفتیم و از آخرین وضعیت امامزاده جویا شدیم. ایشان دلیل تأخیر در کار بازسازی را یکی نبود بودجه ی اولیه و یکی شکایت خانواده ی متولی دانستند: دو شکایت صورت گرفته مبنی بر این که هنگام تخریب امامزاده به مقدسات دینی مردم توهین شده و نیز به برخی آرامگاه های پشت امامزاده آسیب رسیده است. این در حالی است که در زمان تخریب حاج آقا امیدوار که آن زمان روحانی چنار بودند در جریان کامل تخریب قرار داشتند و قرآن ها و دیگر وسایل را از امامزاده خارج کرده بودند.

این عضو هیئت امنا اعلام کردند مبلغ یازده میلیون و هشتصد و چهل هزار تومان برای شروع کار بازسازی واریز شده و سعی می کنیم در روزهای آینده کار شناژریزی را شروع کنیم. 

همچنین دیروز در تاریخ 11 خرداد با آقای ویسی (کارمند اداره ی اوقاف اسدآباد که در غیاب آقای نوروزی - ریاست اداره ی اوقاف-  به دلیل سفر به مکه ی مکرمه پاسخگوی ما بودند) هم تماسی داشتیم و ایشان در پاسخ به این که برنامه چیست و کار به کجا رسیده؟ فرمودند که « همین روزها کار ساخت و ساز امامزاده شروع می شود و فعلا در حال تحویل گرفتن نقشه از استان هستند و شاید تا الان هم نقشه را گرفته باشند».

 ایشان شکایت خانواده ی متولی از آقای نوروزی را تایید کرده و فرمودند : « شکایت را خود آقای نوروزی و در دادسرای همدان پیگیری می کنند و من دقیقا در جریان نتیجه ی آن نیستم و من بعید می دانم این شکایت خللی در کار ساخت امامزاده ایجاد کند. اوقاف برای این کار مصمم است و باید امامزاده بازسازی شود». و در نهایت ایشان با تأیید این که بودجه ی اولیه ی بازسازی به تازگی واریز شده فرمودند «نمی توانم تاریخ دقیقی برای شروع ساخت اعلام کنم ولی همین روزها این کار انجام می شود.»






موضوع مطلب :

          
یکشنبه 92 خرداد 12 :: 1:58 عصر

مراسم چهلمین روز درگذشت دوست و همکار عزیزمان «افشین هدایتی» فردا پنج شنبه 9 شهریور از ساعت 10 تا 14 در مسجد ابوالفضل (ع) چنار برگزار خواهد شد.




موضوع مطلب :

          
چهارشنبه 91 شهریور 8 :: 7:54 عصر

آخرین خبر از امامزاده : ساعت 11:30 دقیقه تاریخ دوشنبه 2 مرداد 1391 ، امامزاده هادی چنار (ع) در حال تخریب است.

 

 

امامزاده چنار

آخرین تصویر از امامزاده هادی (ع) چنار




موضوع مطلب :

          
دوشنبه 91 مرداد 2 :: 10:56 صبح

نتیجه نظرسنجی

 

همانطور که دیده می شود 99.4 درصد از مخاطبان (508 رای از 511 رای مجموع) موافق با انجام طرح بازسازی امامزاده بودند و نیم درصد (3 رای از 511 رای) مخالف با اجرای این طرح بودند




موضوع مطلب :

          
جمعه 91 تیر 30 :: 12:58 صبح

شادروان افشین هدایتی ...

 

یاد باد آن که ز ما وقت سفر یاد نکرد

به وداعی دل غمدیده ی ما شاد نکرد

امروز (26 تیر) ، افشین هدایتی ، یار دیرین و عزیز مؤسسه چنارستان، پر کشید...

و ما را در نهایت اندوه و ناباوری به سوگ خود نشاند ...




موضوع مطلب :

          
دوشنبه 91 تیر 26 :: 9:2 عصر

 

بهروز نعمتی در چنار

 

دیروز - تاریخ 15 تیر ماه 1390- نماینده محترم اسدآباد- آقای بهروز نعمتی- به همراه جمعی از مسئولین شهرستان از جمله آقای عبدی کوند- به عنوان جانشین فرماندار- ، آقای سمیعی- رییس اداره تربیت بدنی-، آقای نوروزی - رییس اداره اوقاف شهرستان- و... به مناسبت نیمه ی شعبان،در مسجد علی بن ابی طالب در جمع مردم چنار حضور یافتند.

در این جلسه که اعضای شورا و دهیاری،تعدادی از بزرگان و معتمدین روستا،اعضای موسسه چنارستان، اعضای کانون اتحاد و تعدادی از اهالی محترم روستا هم شرکت داشتند، آقای اسماعیل اسماعیلی - عضو جوان، باسواد و فعال شورا- نماینده محترم را به صورت کتبی و شفاهی در جریان عمده ای از مشکلات و نیازمندیهای مردم چنار قرار دادند و از ایشان و هیئت همراهشان خواستار رسیدگی به این مشکلات شدند:

- مشکلات زمین فوتبال چنار( نداشتن تاسیسات، آب و...)

- فقدان آب و برق در گلزار شهدا و غسالخانه چنار

- توقف 4 ساله و نیمه کار ماندن طرح احداث کتابخانه چنار که مصالح آن در حال فرسوده شدن هستند وطرح کلا  از نظر اجرایی مشکل دارد.

- توقف طرح مدرسه راهنمایی دخترانه چنار به علت مشکلات پیمانکاری و...

- مشکلات اشتغال جوانان روستا

- نیاز به تاسیس بانک در چنار ( با توجه به اینکه چنار 1200 خانوار، 5000 نفر جمعیت و 200 باب مغازه دارد؛ پست بانک کفاف مبادلات پولی روستا را نمی دهد.)

- نیاز به وجود پاسگاه و توجه بیشتر به تامین امنیت مردم ( در سال گذشته 14 فقره سرقت احشام و اموال عمومی در چنار داشته ایم)

- در خواست رسیدگی و به انجام رسانیدن طرح احداث سالن چند منظوره چنار که قدم اول آن - خرید زمین- انجام شده است.

- رسیدگی به مرکز درمانی چنار که ساخت آن مربوط به سال 1363 است و در حال حاضر پاسخگوی نیازهای مردم نمی باشد. همچنین وجود تنها یک مرکز بهداشت، برای جمعیت 5000 نفری کافی نیست

- مشکل فرسوده بودن و هزینه آور بودن ماشین جمع آوری زباله و نیاز به تهیه ی یک ماشین جدید.

- درخواست رسیدگی اداره اوقاف جهت تکمیل و بهسازی مساجد روستا

- درخواست ممانعت از تعطیلی دبیرستان های چنار

- مشکل نبود وسایل نقلیه کافی( مینی بوس و...) در روستا

- نیاز به مرکز بهزیستی

- درخواست ایجاد یک کانون فرهنگی و...

در پایان آقای اسماعیلی درخواست کردند که این جلسات با حضور دهیار و اعضای شورا و آقای نعمتی ادامه پیدا کند و هر دو ماه یک بار برای بررسی همین مشکلات و پیشرفت های حاصل شده در طرح ها و ...برگزار شود.

آقای نعمتی نیز از این پیشنهاد استقبال کردند و  در پاسخ به مشکلات و درخواست های مطرح شده ، مسئله ی  نیمه کاره ماندن مدرسه راهنمایی و  کتابخانه چنار را به آقای عبدی کوند سپرده و از ایشان خواستند که به این مسئله رسیدگی کنند.

همچنین از ایشان خواستند  که یک پزشک حداقل 3 روز در هفته در درمانگاه چنار مستقر باشد و افزودند: « 5000 نفر نباید بروند خدمت 1 نفر(یک پزشک) بلکه یک نفر باید بیاید خدمت 5000 نفر!»

همچنین برای پیگیری طرح سالن چند منظوره به آقای سمیعی- رییس اداره تربیت بدنی شهرستان- تاکید نمودند.

در مورد ماشین جمع آوری زباله و وسایل حمل و نقل هم قرار شد اعضای شورا نامه ی درخواستی را تنظیم کنند تا توسط آقای نعمتی خدمت وزیر مربوطه تقدیم شود.

در مورد درخواست پاسگاه فرمودند: طبق قانون هر دهستان باید یک پاسگاه داشته باشد و از آنجاییکه در یوسف آباد پاسگاه هست، امکان ایجاد آن در چنار وجود ندارد اما باید درخواست کنیم که حضور عزیزان در چنار بیشتر شود و بیشتر در خدمت این مردم باشند.

آقای نعمتی در خلال صحبت هایشان شهر شدن چنار را قطعی دانستند اما فرمودند بخش شدن چنار دیگر امکان پذیر نیست.

ایشان همچنین از در دست مطالعه قرار گرفتن طرح «جاده کلیایی»  خبر دادند و گفتند دستور کتبی آقای وزیر برای مطالعه ی این امر در سایت نعمتی موجود است.

نماینده ی محترم بر طرح کانال کشی جوهای آب کشاورزی  بسیار تاکید کرده و آن را بسیار مهم و ضروری و «حتی مهم تر از آب خوردن ! برای مردم چنار» دانستند و در همان جلسه از آقای مهندس فضلی - مسئول مربوطه - برای اتمام 12 کیلومتر باقیمانده این طرح ،طی سال جاری قول گرفتند و همچنین قول دادند که اعتبار و هزینه این طرح را «از 1 میلیارد تا 100 میلیارد هم باشد» بر عهده می گیرند.

ایشان در پاسخ به درخواست رسیدگی به مساجد، بیان کردند که فعلا بودجه ای برای مساجد دریافت نکرده اند و به محض دریافت بودجه سهم چنار را پرداخت خواهند کرد. همچنین افزودند:  « من یک گله مندی هم دارم.من شنیدم که چیزی حدود 35 میلیون تومان پول برای امامزاده آمده که آن پول هنوز جذب نشده. و اگر جذب نشود پول بعدی دیگه نیست. یعنی میگن پولی که آمد شما نتوانستید اعتبارش را کسب کنید پس چطور باید پول بعدی جذب شود؟ من خواهشم از شورای عزیز و دهیار محترم این است که برنامه ریزی کنند که این پول جذب شود. اگر نشود برنامه های بعدی اوقاف برای چنار تعطیل و معطل می ماند.»

در پایان آقای نعمتی خطاب به مردم فرمودند: « خواهش می کنم به من فرصت بدهید و اگر تلفن ها را جواب نمی دهم مرا ببخشید و به من حق بدهید تا بتوانم در این 6 ماهه اول با قدرت ظاهر شوم و اعتبارات لازم را کسب کنم...»

...................................................................................................................................................

ما هم امیدورایم که مشکلات مطرح شده طبق قرار ها و وعده هایی که دیروز داده شد، رسیدگی شود و امیدواریم دفعه ی بعد که نماینده ی محترممان در جمع ما حضور می یابند بسیاری از این مشکلات برطرف شده باشد.





موضوع مطلب :

          
جمعه 91 تیر 16 :: 5:34 صبح
<   1   2   3   4   5   >>   >   
لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 7
  • بازدید دیروز: 9
  • کل بازدیدها: 213962
  •                                  
گپ
برنامه موسسه
            
font-family: Tahoma; font-size: 8ptdiv class=div35/pb:BlogLinks/pb:BlogLinks